haring.reismee.nl

maandag 24 okt.

peking, maandag 24 okt. Het weer is gelukkig een heel stuk opgeknapt hetgeen je op de foto's wel kunt zien. Het zonnetje is er weer bij en dat lijkt beter dan gister. Wat dat betreft hadden we de rustdag goed ingepland. Gister was her regen en voelde het koud aan.Ik heb al wel begrepen dat als je een hostel runt, je in ieder geval WIFI moet hebben, anders krijg je ook geen klanten. ze kijken niet wat voor bed er staat, nee er moet WIFI zijn. Werkelijk de hele jeugd en ook ouderen die op reis zijn, leven met een computer op zak in welke vorm dan ook. I-phone, I-pod of I-pad of mini lap-top, je komt het allemaal tegen. Hetzelfde geld voor het boek de Lonely Planet. Werkelijk iedereen heeft dat boek bij zich, zoals een kerkganger de bijbel bij zich heeft. Hetgeen resulteerd dat iedereen elkaar telkens weer tegenkomt op dezelfde plekken en dan ook nog zegt: dat is ook toevallig in zo groot land!! Wat me ook opvalt dat de jeugd 1 of 2 vitaminepillen slikt per dag om fit te blijven. Een lichamelijk training van te voren is waarschijnlijk te zwaar voor deze generatie. Ik dek dat als Lonely Planet, de computer en de vitaminepil er niet zou zijn, dan zou de jeugd zwaar gehanicapt zijn. Ik kom meisjes tegen van 24 jaar oud dis 4 maanden op reis gaan en alles van te voren gepland en geboekt hebben. Van Nederland tot Australie. Er hoeft maar iets mis te gaan en de hele planning loopt in de war, want dat staat niet in de Lonely Plane of in de computer. In Lonely Planet staat zelfs bij welk km.paaltje langs het spoor er iets bijzonders te zien is. Wie zei daar iets van: er zijn trendsetters en trendvolgers ??? Het valt me nog mee dat er geen gekleurde streep op de route is geschilderd waar je langs moet lopen. Een ander verhaal is dat we in het hostel een Duitser tegenkomen die vanaf Berlijn is komen lopen en fietsen. Dat wel in 3 etappes. Maar dat is wel 4000 km. per keer. Vandaag fietsen gehuurd voor 2 euro en naar de verboden stad en de temple of Heaven geweest. ( zie foto's) De verboden stad alleen al is 1 vierkante km. groot en ligt midden in de stad Peking. We hebben nog nooit zoveel tempels bij elkaar gezien. De fietspaden zij soms wel 5 meter breed en je ziet hier niet zoveel fietsen als we dachten. Wel ontzettend veel el.fietsen. Die hebben ze hier uitgevonden, want zelfs oude bakfietsen rijden electrisch. 's Avonds een taart gemaakt in een luxe bakkerij hier om de hoek.Je mocht zelf de bovenkant tekenen met een slagroomspuit met divers kleurtjes. Weer eens wat anders!! Wie kan nu zeggen dat hij zijn eigen verjaardagstaart heeft genaakt in Peking. Ik heb begrepen dat de toekomst van VV Kloosterburen gegarandeerd is door een goede keep neer te zetten. Van Johan Cruiyff hebbeb ze hier nog nooit gehoord. We wensen Jan veel duikplezier in Egypte en we besluiten met een gedicht. Veel liefs en groeten uit Beijing!!! Toete malakka in pompee, saria joechee. Tabe, tabe, tabe nonja, toete malakka in pompa.Toete malakka in pompee, saria joechee.

Jan d

Vant zulfde
groeten.

nicolette

Hoi Frans, Cruijff heet in China Keluifoe. Lika er duh (Rijkaard), Bassete (v Basten) Koelietuh (Gullit) Probeer maar eens :-)
Groet,
Nicolette

sonja tseard

Goedemorgen Frans en Olga
Frans van harte gefeliciteerd me je verjaardag 65 is niet niks .geniet van deze dag samen met Olga en andere mensen daar om je heen.
Groetjes en een dikke tut .
Tseard en Sonja

sonja tseard

kweet niet hoe laat het bij jullie is?maar ik ben iets aan de vroege kant met de felicitatie,dus het eerdere bericht
is voor 27 oktober.
groetjes

jan d

vorige bericht is ook voor de 27 ste ,sonja is niet de enigste!

Olaf, Mirjam & Wilma

Bij deze alvast van harte met je 65e! Maak er een mooie dag van, doen wij ook :)

Tjits, Leo, Astrid & René

Beste Frans,
Gefeliciteerd met je 65e verjaardag, volgens ons is het nu precies 24:00 uur bij jullie en begint de 27e oktober!!!
Geniet van de dag, en mischien wel op de 'muur' zoals je bedacht had. En drink een flinke borrel van je eerste AOW ;-)
Gr
Tjits&Leo, Astrid &René&Anniek

Hans en Truus

Frans.
Hartelijk gefeliciteerd,met Drees!!!!
Je hoeft je nou geen zorgen meer te maken!!
Sta je al op de muur?
Maak er een hele fijne dag van,samen met je dochter.
Heeft ze jou fiets ook versierd?Dat schijnt in China normaal te zijn.
Wij genieten nog steeds van jullie reis verslag.

Gr uit Tynaarlo. Hans en Truus..

Karin en Alex

?????????65????? ??!

Karin en Alex

Dag avonturiers,

Hadden we een leuke tekst in het Chinees bedacht; ....maar helaas maakt onze digitale snelweg er allemaal vraagtekens van.

Frans, gefeliciteerd met je 65-ste verjaardag! En jij Olga, gefeliciteerd met je papa.

Anko&Marga

Frans van harte gefeliciteerd met deze mijlpaal ik hoop voor jou op de muur vandaag,dat zou onvergetelijk zijn natuurlijk,het is nog steeds smullen al die verhalen.
Maak er een mooie dag van met Olga en de rest van China.

Groetjes Anko&Marga

Kor & Petra

Frans, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Drink er daar maar één op dan nemen wij er hier ook één op jouw gezondheid, proost!

Groetjes, Kor & Petra

Cees en Dineke

Van harte gefeliciteerd met je 65ste verjaardag.
Sta je al op de muur?
Proost, we nemen er een op jou!
Olga, ook gefeliciteerd met je vader.
Groetjes,Cees en Dineke

leo loonstra

mooi daar

Klaas & Lenie.

Nog van harte gefelicteerd met je 65ste verjaardag Frans, en olga ook gefeliciteerd met de vejaardag van je vader. Maak er maar een mooie dag van met elkaar
Groetjes Klaas en Lenie

Tiets

Hey Frans,
Van harte gefeliciteerd met je 65-e,dat er nog maar veel gezonde jaren mogen volgen...
Zit je al met je borreltje op de muur???
Maak er een knallende dag van met je dochter en we kijken uit naar jullie volgende verhaal.
xxx Tiets.

Nicolette

Ha die Frans,
Zhu ni shengri kuaile (ja zoek die maar eens op :-)) Gefeliciteerd! Ik zou zeggen neem een lekkere baijiu (baidzjoo) maar wees daar voorzichtig mee, het spul is killing!
Een heel fijne dag!
Groet, IJme en Nicolette

Abelina

Frans van harte gefeliciteerd met je verjaardag.Van Wilma zul je nog wel horen wat wij nog tegoed hebben.
Vanavond zullen wij met elkaar toosten op jullie daar in het verre Oosten.
Groeten van de Vonckjes.

Arjan & Jo

Frans, gefeliciteerd met je 65e verjaardag! Zo te lezen hebben jullie er een leuk feestje van gemaakt, heel goed. Olga, gefeliciteerd met je vader. Heel veel plezier verder. Groetjes, Arjan & Jo.

Ans

Frans, gefeliciteerd van je grote zus! Maak er wat moois van. Groetjes, Ans.

joop

van harte frans, heel veel plezier toegewenst.

J.A. Barendrecht@hotmail

L.S.,
Mijn moeder zong vroeger soms één onbegrijpelijke regel: toetemalakka epompe sara joechee. Bij internetzoeken naar de betekenis kom ik op dit blog, onderaan uw verhaal. Wat betekenen die woorden? Ik verneem het graag.

Tiara Tours