haring.reismee.nl

Zuid China

Inmiddels zijn we aangekomen op het platteland ergens in Zuid China vlakbij Yangsuo. We zitten in een guesthouse met een nederlandse eigenaar (zie www.gigglingtree.com) ! Midden in het karstgebergte echt prachtig!!

Vanuit Xian zijn we met de trein naar Chengdu gegaan, er waren geen twee tickets meer in dezelfde coupe dus sliepen we beide in een andere coupe. Toen ik bij mijn bed (lees plank) aankwam wilde een chinees meisje van bed wisselen met mij, prima dacht ik dus bracht ze mij naar een andere coupe. Toen ze de deur open deed sloeg een moeder die daar al zat haar kind midden in het gezicht. Dat wordt gezellig dacht ik.... Ik vroeg aan het chinese meisje of ze dat had gezien maar ze ontkende het en zei als ik problemen kreeg moest ik maar bij haar komen. Frans en ik zijn dus dan maar direct richting restauratiewagen gegaan om daar biertje te halen en te kaarten. Onderweg ergens in de gang zat een man die erg in de war was , ook gezellig om aan boord te hebben. In de restauratiewagen was het ook al niet beter met die vrouw waar Frans al over heeft geschreven. Dus maar vroeg op bed / plank gegaan. Midden in de nacht word ik wakker omdat het kindje die eerder geslagen was een bloedneus had. Zijn hele kussen onder het bloed. Het is nog steeds niet duidelijk of het een spontane of een minder spontane bloedneus is geweest. Ik dacht ga wel even roken en dan zie ik wel hoe de situatie is al ik terug ben. Terwijl ik sta te roken kom ik die man weer tegen die zo in de war was, alleen hadden ze hem nu met tape en spanbanden bewerkt. Zijn benen, handen en gezicht waren vastgebonden en lag daar op de grond. De conducteur gebaart nog naar mij dat de man niet helemaal in orde is. Fijne treinreis!!!! Jeejjeej!

Helaas was het niet mogelijk om het vrijwillegerswerk te doen met de panda's omdat er belangrijk internationaal bezoek kwam die week (ben ik toch ook dacht ik). Ondanks dat hebben we een super tijd daar gehad. We kwamen twee meiden tegen die we al eerder hadden ontmoet. Samen met die twee en nog wat andere gegeten en vervolgens iets te lang doorgefeest in het hostel. We zouden die dag om 7 uur s'ochtends naar een groot boedha beeld gaan maar die hebben we maar even overgeslagen. Eergisteren hebben we gevlogen van Chengdu naar Guilin. De volgende ochtend zijn we met een bamboeboot over de rivier naar hier gegaan. Onderweg lekkere lunch gehad (zie foto). We hadden een chinees-nederlands gezin ontmoet en zij nodigde ons uit om het ze te gaan eten....babi pangang kennen ze niet maar een letterlijke kippepoot wel! In Peking hadden we al schorpioenen gegeten dus dit was een kleine stap..

Nu zitten we dus midden in het karstgebergte. We blijven hier tot donderdag en dan vliegen we naar Kuala Lumpur. Het plan was Bangkok maar gezien de overstromingen toch besloten om Thailand over te slaan. Vanavond gaan we naar een licht show of zo iets in de bergen, ben benieuwd...... Liefs Olga en Frans

p.s. foto's komen eraan maar de verbinding is niet zo snel

Reacties

Reacties

Patty

Waren Jessica en Rogier nog in de Giggling Tree toen jullie daar aankwamen of waren die er net weg? Klinkt lekker zeg, jullie treinreis, welkom in China haha! Geniet nog even van de natuur daar en een goede reis naar Kuala Lumpur!

Dolly

Hoit Frans en Olga,
Wat een verhaal van dat arme kind en man. jammer dat het vrijwilligerswerk niet is doorgegaan. Was zo benieuwd hoe dat zou zijn.
Geniet maar lekker van een van de mooiste stukken van China.
Groeten van Dolly en Johan.

Ron

Gezellig z'n treinreis en ben benieuwd wat jullie allemaal nog mee maken. Geniet ervan en bij ons is het ook feest want Sinterklaas is in het land. Daar nog lokale feestdagen meegemaakt? Veel Plezier in Kuala Lumpur!!!

karin

ah nee.... de panda´s gaan niet door..
Wat balen!!!!! Die Nederlandse hostel ziet er idd goed uit!!! Wacht weer op de fotos!

jules

leuke reis maken jullie hoor. mooie verhalen.gr jules

Susanne en Cas

Hoi hoi!

Wat een treinreis, daar was de transsiberie express niks bij? haha.
Maar het klinkt wel alsof jullie het nog naar jullie zin hebben! Mooi zo!

Veel plezier daar en ook natuurlijk in Kuala Lumpur. Ik geloof inderdaad niet dat je in Thailand wil zijn nu!

Groetjes Susanne en Cas - vanuit het verre India (enne, de treinen zijn hier beter;) - al rijden ze wel met een vertraging van ongeveer 3 uur )

Anko & Marga

Olga van harte gefeliciteerd (en Frans natuurlijk ook een beetje). Hopelijk genieten jullie van iedere nieuwe dag met nieuwe avonturen, als ik de verslagen lees is dat volgens mij wel zo.Hopelijk nog veel mooi weer voor jullie.

wilma

olga van harte gefeliciteerd maak er een mooie dag van samen groetjes liefsxxxxxxx

Olaf & Mirjam

Welkom bij de club van 30+ ;) maak er een groot feest van doen wij hier ook! Saludos O&M

jan d

Olga,van harte gefeliciteerd en vele jaren in gezondheid!!!!!Frans ook de groeten

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Tiara Tours