haring.reismee.nl

Koh Lipe

Inmiddels zijn we aangekomen in Koh Lipe. Een tropisch eilandje onderin Thailand. De totale bevolking telt zo'n 700 mensen. Er zijn geen straten maar zandpaadjes, geen auto's maar scooters. Zoals je op de foto's kunt zien leven de bewoners in golfplaten of bamboe huisjes. Rond de huisjes rennen kippen, honden ,katten etc. Kinderen rennen en fietsen door de paden, de ouders liggen wat te luieren of gaan kaart spelen met elkaar. Er is een schoolje op het eiland en een mini ziekenhuis. Daarnaast moet je elke vrouw vijf keer goed aankijken om te checken of het een vrouw is of een ladyboy.

Gisteren hebben we een snorkertrip gemaakt in de omgeving. Diverse plekken bezocht met prachtig koraal en / of vissen. Na de lunch op zo'n onbewoond eilandje gingen we naar het apeneiland. Zodra de boot aanspoelde kwamen die beesten er natuurlijk al aangelopen omdat ze wisten dat we eten bij ons hadden. Verder doen we eigenlijk vrij weinig. We hebben een slaap plaats op het strand waar we de hele dag ons wel vermaken. Gisteravond spoelde er plankton aan dat licht gaf. Het had de kleur van fosfor dus eerst dacht ik dat het een chemische lozing van een schip was of teveelgedronken had maar niet dus. Zodra het op het strand aanspoelde en je wrijft erover heen wordt het helemaal licht gevend groen! Magisch apart. Het blijkt dat het alleen bij een bepaalde maanstand gebeurt volgens de mensen hier ?!?

Morgen gaan we met de boot naar Phuket. We varen eerst naar Koh Lanta en vanuit daar pakken we weer een andere boot naar Phuket om daar Sinterklaas te vieren ;-)

Klaas & Lenie

Hallo Frans & Olga.
Blij iets weer van jullie te horen, mooie foto's gezien daar in Koh Lipe .Geniet nog maar even lekker van je laatste dagen van jevakantie.
Groetjes liefs Klaas & Lenie

Karen en Rijpko

hi Frans en Olga,
Laatste dagen van de vakantie?? Gewoon een sabatical leave, zolang als jullie op pad zijn. :-) Ik ben inmiddels twee x naar mijn huis in Játar geweest en nog zijn jullie niet weer om Geniet gewoon van de tijd dat jullie aan het reizen zijn, dat neemt niemand jullie meer af. groet, Karen en Rijpko

Arjan & Jo

Groot gelijk dat jullie de reis op een aangenaam relaxte manier afbouwen. Heel veel plezier daar onder de palmbomen! Groetjes van Arjan & Jo.

piet en diet

frans en olga, wat zullen jullie veel te vertellen hebben
over wat jullie gezien en beleefd hebben met deze
overweldigende reis, een reis die jullie nooit zullen
vergeten,geniet ook nog van de laatste reisdagen
groeten van piet en diet

Peter en Marian

We hebben pas sinds kort jullie verhalen gevolgd, ze zijn schitterend. Wat zullen jullie genieten. Nog even en dan weer naar huis: zin in of met tegenzin?
We zien elkaar binnenkort, misschien bij de Klik? Dan horen we alle verhalen nog wel! Geniet nog even!

Cees een Dineke

We waren blij, dat we weer wat van jullie hoorden.
Mooie verhalen en fantastische foto's.
Zo krijg je zin om ook op vakantie te gaan, maar onze vakantie wordt niet zo avontuurlijk.
Nog veel plezier en doe het rustig aan.

Tiara Tours