haring.reismee.nl

peterhof

O.k. Het regende vanmorgen vroeg hier, maar de rest van de dag is het gelukkig doog gebleven.

Wink
eerst uitgezocht hoe je bij het Petershof moet komen. 3 mogelijkheden: boot, metro en bus. De boot was de makkelijkste optie, dus op naar de boot. Jammer dan, het water stond te hoog in de rivier en de boot bleef aan de kade. Ik zou zeggen als er te weinig water is ga je niet varen, maar daar denken ze hier anders over. Dan maar een stuk met de metro en hel laatste stuk met de bus. Peterhof ligt 30 km buiten St.Petersburg. Peterhof in St.Petersburg is wat Versailles in Parijs is, maar dan nog een stuk groter. Ongelofelijk grote paleizen, vijvers en de nodige beelden en fonteinen. Lekker gewandeld in de grote tuinen, en daarna weer met de bus en metro weer terug. In de metro een roltrap waar geen eind aan leek te komen. Daarna lekker gegeten en momenteel zitten we in het hostel te wachten dat we opgehaald worden om naar het station te gaan. De nachtrein vertrekt om 24.00 uur. En als alles goed is komen we morgenvroeg in Moskou aan om 07.15 uur, waarna we het hotel op moeten zoeken. Dat zal ook wel weer de metro worden. Ik hoop dat we een beetje goed kunnen slapen in die trein. Het weer in Moskou is voor de komende dagen zeer zonnig, ondanks berichten van het thuisfront die het tegendeel beweren. Nu is het natuurlijk wel zo dat wij hier dichter bij Moskou zitten en dus ook een beter beeld kunnen hebben. We hopen morgen foto's van het Rode Plein te kunnen laten zien. Alles loopt tot zover op rolletjes en de Russen zijn best vriendelijk tegen ons. Het verkeer is wel oppassen. Gewoon altijd op een zebrapad oversteken en dan is er niets aan de hand. We kennen al een woord russisch en dat is dank je wel. (Spasiba). Als we dat zeggen beginnen alle russen te glimlachen. Heel veel liefs en groeten vabn Olga en Frans en tot morgen in Moskou!!

Anko

Tiets

Goede reis voor straks,enne ben benieuwd naar de foto''s van morgen,wens jullie een hopenlijk rustige nacht..
Ik ga naar mijn lekkere bedje,
xxx Tiets.

Tiara Tours