haring.reismee.nl

Maleisie

Allereerst iedereen bedankt voor de felicitaties!!! En bij deze willen graag ook Mirjam feliciterenmet haar 30e verjaardag!! Selemat datang the club!! Oftewel welkom bij de club!! Vanwege het einde van ons Chinees visum moesten we het land verlaten. Het plan om naar Thailand te gaan hebben we eerst maar over boord gegooid vanwege de overstromingen. Volgens sommige reizigers was het prima te doen maar je hebt natuurlijk ook kans dat er ziektes uitbreken na overstromingen, dus voor de zekerheid nieuw plan gemaakt. Vanuit zuid China ging er een rechtstreekse vlucht naar Kuala Lumpur. Dus hebben we dat maar gedaan. Het leuke van dit soort reizen is dat je juist nooit weet waar je uitkomt of heen gaat. Alle plannen wijzigen wel 10 x op een dag. We wisten/weten helemaal niks van Maleisie af. Maar het is hier prachtig!!!! Eerst hebben we twee dagen in Kuala Lumpur gezeten, beetje relaxen en shoppen. Natuurlijk ook nog de stad bekeken! Frans was de afgelopen weken wat ziek geworden dus hebben we het rustig aan gedaan! Massage, fish Spa en terrasje zitten, kortom erg vervelend allemaal. Toch is het wel gek! Als we de foto's terugkijken zien we al zoveel contrasten. Contrasten in landschappen,culturen,weerveranderingen,eten en biersoorten ;-) Vanuit Kuala Lumpur hebben we het vliegtuig gepakt naar een eiland genoemd Langkawi. De naam betekent letterlijk grote vogel of zoiets. Die beesten zie je dan ook overal hier. Gisteren zijn we de hele dag naar het strand geweest (zie foto's) en hebben we een auto gehuurd. Vandaag hebben we een ski lift genomen naar een van de hoogste bergen hier. Via een hangbrug kan je dan weer naar een andere berg lopen!! Prachtig uitzicht! Onderweg hebben we nog een slang op onze nek gehad, foto's komen later! Vervolgens zijn we naar een krokodillen boerderij geweest waar ze wat trucjes met die beesten doen. Daarna naar de watervallen, ook weer heel mooi! Waar ik snoeihard onderuit ben gegaan omdat ik natuurlijk weer boven op de rots wilde staan. Maar oké uiteindelijk wel de rots top behaald. Tijdens het afdalen van de berg kwamen we wat wilde apen tegen, ik wilde snel mijn camera pakken om foto's te maken. Terwijl ik dat had ik mijn tas nog op de grond staan. Opeens hoorde ik lawaai achter me zat er een aap ik mijn tas en die wilde het jatten ! Gelukkig ging het net goed. Maar goed je zal je paspoort er maar in hebben! Heb je wel weer een mooi verhaal voor in de kroeg ;-) Tot zondag zijn we hier nog . Frans gaat nog zeilen en er is nog een wildpark ook kunnen we nog olifant rijden , duiken ,vissen ! Genoeg te doen hier. Zondag vroeg gaan we de boot naar een Thais eiland Ko Lipe. Vanuit daar is het bedoeling om dan verder eiland te hoppen richting Phuket. Omdat we over land Thailand binnen komen krijgen we een visum van twee weken. Daarom hebben we nu ook al de terugvlucht geregeld. 10 december vliegen we vanuit Bangkok weer naar Amsterdam. Dus nog drie weekjes!! Groetjes Olga en Frans

Reacties

Reacties

Patty

Wat een heerlijke strandfoto's!! supermooi!! geniet van alles! nog maar drie weekjes, wat gaat het snel he?! X

Tiets

Sorry,al een tijdje niks meer van me laten horen,maaarrre ondertussen hebben jullie je niet verveeld,wat weer een leuk verhaal...
Nog maar 3 weekjes en dan zijn jullie er alweer,sjonge jonge geen tijd gehad om jullie te missen,ha ha...
Wens jullie nog veel plezier en avonturen,
xxx Tiets

wilma

frans en olga voor hotels boeken agoda. groetjes xxxxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Tiara Tours