haring.reismee.nl

treinreis.

We are in the air again!!!!!!! Na 75 uur 3 kwartier en 3,5 minuten in de trein gezeten te hebben zijn we via de oeral in Irkutsk aangekomen. Na in Moskou nog wat boodschappen gedaan te hebben o.a. in het grote winkelketen MUG zijn we 's avonds om 23.45 uur met de trein vertrokken richting Siberie 4 nachten en 3 dagen lang. Onderweg stop de trein soms wel even en je kunt er ook uit, maar je moet de trein wel goed in de gaten houden, want zonder een teken vertrekthij weer. Olga heeft nog wat probleempjes met het omrkenen vab roebels naar euros, maar dat komt nu wel goed. In de trein in ook een retautatiewagon waar je best goed kunt eten. Door zeven tijdzones gereden en al met al is het nu 7 uur vroeger, waar je even aan moet wennen.In Irkust aangekomen werden we netjes opgewacht om vervolgens naar een dorpje aan het Balkalmeer gebracht te worden. Daar bij particulieren thuis geslapen en Omul gegeten. Het schijnt dat deze vis alleen hier voorkomt. Dit meer is 600km lang en 80 km. breed en heeft zoetwater en is 1,6 km diep. We slapen nu in de binnenstad weer bij particulieren thuis op de tweede verdieping. Morgenvroe om 04.00 uur staat de bus weer klaar om ons naar het station te brengen om vervolgens naar Ulanbataar te gaan. Daar slapen we 2 nachten in een GER tent en een nacht in een hostel. Het weer is best goed. Gisteren heeft het hier gesneeuwd, maar daar is niets van te zien. Vannacht heeft het een paar graden gevroren. In de verte aan de andere kant van het meer zien we bergen met sneeuw er op. De stemming is zeer goed. Alles is o.k hier. Hopelijk hebben we in Ulanbataar ook internet dan horen jullie daar weer van ons. Heel veel liefs en groeten van Olga en Frans. Foto's volgen z.s.m.

Klaas & Lenie

Hallo zwervers.
Mooi om weer iets te horen van jullie, ja dat was een heel lange reis zo te lezen zijn jullie niet moe van al dat zitten zou zo zeggen de botten mouten die wel zeer doun. Mour komt allemoul wel weer goud denk.
Veder nog vele mooie dagen toe gewenst.
Groetjes liefs Klaas & Lenie

O&M Haring

Hey laiverds,

wat een prachtige foto's en verhalen! Echt leuk hoor...wel RESPECT dat jullie dat maar zo even doen allemaal....
Hier in Tsjechie is't allemaal ook prachtig.
Willen jullie een paar verschillende muntjes van weinig waarde voor mij en Esther meenemen? Die sparen we van verschillende landen. Alvast thanks!

kissie van Olaf en Mirjam

Cees en Dineke

Eindelijk zijn jullie er weer.
Vanmorgen hebben we bij Wilma de foto's bekeken.
De foto van het kerststalletje was erg mooi, maar in het echt nog mooier. Dat hebben jullie geweldig gedaan.

Groetjes, Cees en Dineke

Jan Haring

Hoi wereldreizigers,
We houden jullie nog steeds in de gaten!
Goed dat er mensen zijn die van koud weer houden.Het zou anders in de warme landen veel te druk worden!
Veel plezier ,

Jan & Lies H.

piet en diet

op de atlas zagen wij dat jullie al een heel eind van huis zijn,is beijing de volgende stopplaats en is xian de helft van de reis? we volgen jullie met interesse en genieten van de foto's,bedankt daarvoor.

Tiets

Hey,
Leuk om even weer van jullie te horen,en dat het allemaal goed is gegaan,ja ja je maakt wat mee daar,het is hier nu ook koud maar wel zonnig,dus even van genieten..
Wens jullie nog veel plezier en kijk uit naar jullie volgende verhaal..
Goed weekend,xxx Tiets.

karin

Leuk om weer een update te lezen!!! Ben benieuwd naar de avonturen in de tent dadelijk!

Ron

Goedendag luitjes,, wat een lange reis , maar wel een geweldige beleving denk ik. Het was voor ons ook zeer zwaar om een aantal dagen niet te kunnen reageren op dit avontuur. Prachtige omgeving en gebouwen, echt een andere wereld. Hier in Kloosterburen ook alles goed en Wilma gisteren gespot bij de caf !!! HaHa.
We wachten af welke sport jullie gaan verslagen, kickdammen of de mongoolse ezel cup? Verras me.

Gr Ron

sonja en tseard

Leuk om weer wat te horen van jullie.
zo te zien en te horen vermaken jullie je wel ,ik mis wel wat foto''s vanFrans ,en heeft Olga een rus aan de haak geslagen?
gr

Arjan & Jo

Moet een treinreis zijn met veel bijzondere indrukken. De laatste foto's wekken de indruk dat jullie bijna aan het eind van de wereld terecht gekomen zijn... Van kleurrijke steden naar het grauwe grijze achterland. We blijven jullie volgen en zijn nieuwsgierig naar de volgende reportage en de bijbehorende foto's!

willy luursema

Hallo Frans en Olga!
Van Klaas hoorden we van jullie grote reis en de kans om jullie te volgen.Geweldig,wat een avontuur.We houden jullie vanaf nu in de gaten!
goeie reis verder en hartelijke groeten,
gerrit en willy

Tiara Tours