haring.reismee.nl

Mongolie

Vanuit Ulaanbaatar. In het GER kamp hadden we natuurlijk geen Internet. Nu twee dagen in Ulaanbaatar met Internet . Olga is soms nog een beetje in de war met de wisselkoers, maar ze heeft nu wel een Russisch jack. Iedereen bedankt voor de leuke reacties. En ook de nieuwkomers van Harte welkom. Ik begrijp dat het kerststalletje goed is aangekomen. Ik hoop alleen da je deze nog niet hebt Wilma. De bedden worsen steeds harder. In de trein vond Olga het nodig om twee kussenslopen te gebruiken, wat de nodige problemen gaf bij het eindstation. In de trein een jongen met een pinguin tegengekomen. In Irkutsk bij een vrouw thus geslapen. Boven ons woonden mensen met een klein kind die waarschijnlijk net kon lopen. Dat kind liep tot 12 uur in de nacht heen en weer te stampen. Om half vier in de ochtend er uit om in de bus te stappen naar het station, waar de trein ons verder bracht naar Ulaanbaatar. Ruim de helft van onze club werd ziek en even later de andere helft. Alleen Olga, ik en nog een vrouw bleven gespaard. Olga kreeg het een paar dagen later, maar alles is weer goed. Op het station bij de grensovergang naar Mongolie moeten we zes uur wachten. Kwartier rijden weer stoppen en weer douanecontrole. Zelfs het plafond ging open voor controle. Na een paar uur warren we in Mongolie waar we keurig opgewacht werden van iemand van Tiaratours. Een busje voor de bagage en de rest in de bus naar het GER kamp. Midden in een prachtig lanschap staan een stuk of 25 GER tenten opgesteld. We hebben hier volpension en de kachel werd voor ons aangmaakt. Van aanmaakblokjes hebben ze hier nog nooit gehoord, daar gebruiken ze hier dakleer voor. Ook smorgens om zeven uur komt er iemand de kachel weer aansteken. De tenten zien er van binnen zeer mooi uit, maar de bedden zijn knoerdhard. Zondag hebben we pijl en boog geschoten, gepoold en gepingpongd. Maandag mijn eerste paardrijles gehad. In de middag naar een standbeeld van 40 meter hoog. We slapen hier 2 nachten in de tent en dan naar Ulaanbaatar ook voor twee nachten. Groot klooster gezien. Vanmiddag naar een fabriek die GER tenten maakt. Tot zover. Liefs en groeten aan iedereen van Olga en Frans.

Kor & Petra

Ha die wereldreizigers!

Wat zullen jullie genieten van al die indrukken onderweg. Wij doen dat hier al met jullie verhalen en mooie foto's, geweldig! De kids vragen elke dag of er al weer nieuwe foto's van jullie zijn en vonden die van Frans op een paard wel erg leuk.

Blijf lekker genieten, want zolang julie dat doen mogen wij lekker mee genieten.

Liefs, Kor & Petra

Henk

Mooi is dat... Zit jij daar een beetje de globetrotter uit te hangen en nu wordt Sigrid ziek!?! Wat nu?

Martha.

Ook ik volg jullie,erg leuk om iedere dag te lezen wat jullie daar beleefen en zien .wat een mooie foto,s.vooral Frans hoog te paard.gr martha

Tiara Tours