haring.reismee.nl

latste deel trein

Het blijf wennen met die toverdozen in het buitenland. Als je denkt dat al die toetsenborden overal hetzelfde zijn dan he je het goed mis. Met die foto,s overzetten gaat hetredlijk, maar langzaam en soms lijkt het dat het niet verzonden is. maar toch wel dus. Ik kijk dus soms even op reismee.nl om te kijken wat ik allemaal over geseind heb. De tekens op het toetsenbord zijn niet dezelfde als aanslaat op het scherm. De apestaart staat hier bij de Q, maar het blijkt dat het gewoon bij de 2 is. Kom daar maar eens achter!!! Even nog over Ulaanbaatar .of hoe je het ook schrijft, Als het avond wordt steekt iedereen die in een GER tent woont zijn kachel aan met een stukje dakleer en kolen en alles wat maar wil branden, en er staan nog al wat van die GER tenten midden in de stad. Hetgeen inhoud dat de stad blauw staat van de stinkende rook. Het schijnt dat zestig procent van de Mongoolse bevolking in een GER tent woont. Vlakbij ons hotel een heerlijk eet tentje gevonden .waar je heerlijk kon eten onder het motto veel voor weinig. Donderdag ochtend om 07.15 uur in de trein richting China. Bij de grens dachten we sneeuw te zien liggen.mar bij nadere inspectie bleek dat wit zand te wezen, waar sterke lampen op gericht stonden. Weer 2 x douanecontrole en hier natuurlijk de onderstellen wisselen omdat het chineese spoor smaller is dan die van Rusland en Mongolie. Scheelt 8.5 cm. Alleen Rusland en Mongolie hebben breedspoor en de rest van Europa smalspoor. Zoals je op de fotos kunt zien worden de wagon met liften opgetild en wordthet onderstel met wielen er onderuit gehaald. Die onderstellen gaan als een treintje onder de wagons door en het nieuwe onderstellentreintje komt van de andere kant en wordt onder de wagons geplaatst. Fluitje van een cent. het gehhel is binnen 2 uur geklaard voor ongeveer 13 wagons. In de nacht dichte mist hetgeen inhoud dat die machinist constant die luchthoorn opentrekt om te laten merken dat hij er aan komt, hetgeen niet bepaald bevordelijk is voor je slaap. Bovendien hadden wij de eer om als eerste wagon achter de loc. te mogen verblijven, dus je begrijpt dat was meegenieten. Het schijnt dat je smorgens de muur vanuit de terin kan zien, maar dan moet het niet mistig wezen natuurlijk. Zoals Olga in haar verslag heeft geschreven zitten we in een gezellig hostel niet ver van de verboden stad. Gister(zaterdag( zijn we met de groep van de trein uit wezen eten en daarna het nachtleven ingedoken. Ook hier op toneel gedanst op muziek van de Stones. Start Me Up !!! Om 04.00 de koffer ingedoken. Vanmorgen rustig ontbeten hier in het hostel. Je kunt hier een heerlijk Engels ontbijtje bestellen. Ik dacht voorzichtig het bed uit en dan kan Olga nog lekker uitslapen, maar ze zijn nu de gezamelijke ruimte met veel geweld aan het verbouwen, zodat Olga nu ook wakker is. Bedankt voor het volgen van onze reis en ik probeer nog wat fotos te versturen, maar dat lukt niet echt goed omdat de verbinding slecht is. Ikzit nu achter de computer te tikken van het hostel wat makelijker is dan op mijn aaipot. Zaterdag hadden we prima weer. Zeer licht mist. Vandaag is het af en toe regen en bewolkt, mar voor de komende dagen lijkt het beter te worden. Vandaag nemen we denk ik een rustdag en morgen weer verder. Heel veel liefs en groten van Olga en Frans vanuit Beijing!!!

Ron

Goede Morgen, frans wat weer een mooi verhaal, hier wordt het ook gewaardeerd en je hebt een beetje het gevoel dat je mee reist. Nu echt een paar weken dingen op zoeken die jullie leuk vinden, zonder dat je vast zit aan een schema of tijds plan. Was er in het stadion een sportwedstrijd bezig? Hier ook alles goed, bas is hele maar gek van voetbal, hij is doelman geworden en vindt het geweldig. Vorige week kon ik even kijken , geweldig. Luitjes veel plezier en ik blijf jullie met veel plezier volgen. Olga je ziet er goed uit meid, je hebt het naar je zin, top! Gr. Ron

Cees en Dineke

Jullies reisverslag begint langzamerhand een boek te worden.Hoe dik wordt het boek?Wij genieten er elke keer wel van.Maar ga zo door.Wij nemen de fiets en gaan wat eten in Pieterburen.Tot de volgende keer.
Cees-Dineke

piet en diet

hallo,fijn dat jullie zo'n leuke eettent hebben ontdekt in mongolië.zit olga achter haar lege bord te wachten tot de gebraden kippen haar in de mond vliegen?frans zit zeker in z'n tweede jeugd want hij danst tot midden in de nacht de chinese polka,wat goud jong.wij genieten mee.veel plezier gewenst groeten van piet en diet.

klaas & Lenie

Heb jullie's verslag weer gelezen, en weer heel spannend en avondtuurlijk. Hoe was het Frans lekker met zo'n mooie chineese vrouw over de dansvloer je kreeg zeke zekerr een lekker warm gevoel van binnen;zou ik zo zeggen.Geniet nog maar zo met elkaar.
G. Klaas & Lenie

sonja Tseard

Hoi Frans en Olga .
Inderdaad waar jullie nu zitten zijn de gebouwen erg mooi om te zien en het eten lijkt mij ook heerlijk zou zo een vorkje mee willen pikken,maar helaas gaat dat niet.
gr Sonja

stella

Hallo!!Frans en Olga,het zou voor mij daar een uniek kuuroord zijn om slank te worden,als ik zie wat aan dat stokkie zit,om te sssssssssssssmullen. zzzzmok.

Kor & Petra

Frans, we hopen dat je hier alle gitaren aan de muur hebt laten hangen en de lampen aan het plafond tijdens je optreden...
In Blokzijl zijn ze namelijk de schrik nog steeds niet te boven...

stella

PROFICIAT FRANS,JIJ BENT TOCH DE 27STE JARIG?ACH MAAKT OOK NIET UIT.65 JAAR HOE KRIJG JE HET VOOR ELKAAR,FRANS IK ZEG MAAR ZO!!!!HAVE A NICE DAY!DIKKE TUUT VAN MIE.

Tiara Tours