haring.reismee.nl

28 oktober

28 oktober naar de muur geweest. Vanuit ons hostel een trip naar de muur geregeld. Na een 2 uur durende kermisrit in een oude bus met een afgekeurde kamikazepiloot achter het stuur en constant claxonerend kwamen we uiteindelijk bij de muur. Nu schijnt het zo te zijn dat je die muur op verschillende plekken kan bezoeken en de een beweerd altijd dat je precies daar moet wezen en niet ergens anders. Welnu de muur die wij gezien hebben heeft een kabelbaan naar boven en een soort bobslee baan naar beneden, dus wij vonden dit het beste deel van de muur. Een muur is een muur tenslotte. Alleen een wandeling op de muur is wel vermoeiend want je hebt steigingen van zestig graden. ( lees graden en niet procenten) Een ding is zeker : dit is een muur!!! Die van Berlijn is in vergelijking een tuinhekje.T-shirts gekocht met de muur natuurlijk. Het viek ons meteen op dat de chauffeur op de terugweg het heel rustig aan deed. De reden was dat rechts achter de rem vastgelopen was, zodat we onderweg vaak moesten stoppen om het te laten afkoelen.Vanavond naar een acrobatenshow geweest en nu weer rustig in het hostel. Morgen maar een snipperdag, want het begint al aardig op werken te lijken. Eerst maar de even de spierpijn afwachten dacht ik zo. In het smalle straatje bij ons zien we mensen een klein vuurtje van kranten maken op het asfalt en de enige reden dat ik kan bedenken is dat het asfalt warm wordt en een bepaalde geur teweeg brengt die men opsnuift. Ik ga navraag doen en laat jullie het weten. Maandag nemen we de nachttrein naar een mooi dorpje richting Xian. Ik dank dat we een paar dagen daar blijven en op weg naar Xian enz. Beste mensen bedankt voor het volgen van onze reisverslagen en de reacties die we vab jullie krijgen. Alles hier o.k. Liefs en groeten vanuit Beijing van Olga en Frans.

Tiets

Hey Olga en Frans,
Leuk dat jullie nu eindelijk bij de muur zijn,zo vaak over gehad en nu ben je er al,mis alleen een foto met de borrel en de bbq op de muur,want zo wilde je toch je verjaardag vieren Frans???
Wij hebben samen met Wilma nog even een gebakje gegeten hoor,dus het is niet ongemerkt aan ons voorbij gegaan..
Wij nemen morgen ook maar een snipperdag en gaan het weekend vieren
Succes met jullie spierpijn,en tot schrijfs..
Groet Tiets.

Klaas & Lenie

Hey DIe Frans & Olga.
Ja dit is weer een heel andere muur als in Berlijn.maar het is hier volgens mij is dit mooier om te zien. Je moet je niet al te veel inspannen wand dan begint het wel op werken te lijken. Geniet maar lekker verder met elkaar en tot hoors maar weer. Groetjes Klaas en Lenie

Tiara Tours